تصویر ثابت

موسسه علمی گام برتر همشاگردی - ورزش و سال کنکور

مشاوره تحصیلی ، روانشناسی ، هیپنوتیزم و ...

تلفن گویای مركز : 02128421398 * 02128421399 * 09128588682

مشاهده مطالب

تصاویر برگزیده

عکس نوشته ها

درباره سایت

سامانه صدای داوطلب :
۰۲۱-۲۸۴۲۱۳۹۸
شماره تماس :
۰۹۱۲۸۵۸۸۶۸۲
۰۹۱۶۳۶۶۵۵۶۱
۰۹۳۹۴۰۸۵۸۰۰
سامانه پیام کوتاه :
۳۰۰۰۹۹۰۰۶۶۹۵۲۱

سایت اصلی موسسه گام برتر همشاگردی :
www.sanjeshy.org

بایگانی

نویسندگان

تصاویر برگزیده

شبکه های اجتماعی

ورزش و سال کنکور

کنکور سراسری مشاوره و برنامه ریزی

ورزش و سال کنکور

ورزش کنم؟ من؟

فکر کنم درست متوجه نشدید، ما امسال کنکور داریم!

پس وقت اضافه‌ای برای ورزش و نرمش و این چیز‌ها نداریم. در ضمن اگر هم وقت اضافه بیاوریم، خب درس می‌خوانیم نه این که ورزش کنیم!
دوست کنکوری من! ورزش مناسب و مداوم می‌تواند بهترین راه برای رفع خستگی، حفظ آرامش، افزایش تمرکز و کاهش استرس باشد که متأسفانه بیش‌تر دانش‌آموزان این نکات را نمی‌دانند و به آن‌ها توجه نمی‌کنند.




همه‌ی ما می‌دانیم که مطالعه با بازدهی کم علاوه بر اتلاف انرژی و وقت، از پیشرفت ما نیز جلوگیری می‌کند. افزایش بازدهی مطالعه راه‌های متفاوتی دارد که یکی از مؤثرترین آن‌ها ورزش کردن است، پس آن را در برنامه‌ی روزانه‌ی خود بگذارید تا از فواید آن بهره ببرید.

بیشتر بخوانید :

چگونه حافظه ای قوی داشته باشیم؟ (قسمت اول)

مدل یادگیری عمیق

دوران جمع‌بندی، تضمین کنندۀ موفقیت


دو نوع ورزش را بهتر است در برنامه‌ی خود جای دهید. اوّلی ورزش‌هایی که ۲ یا ۳ ساعت وقت می‌گیرند مثل شنا، پیاده‌روی، دوچرخه سواری و از این قبیل که انرژی شما را تخلیه می‌کنند و بهتر است که در برنامه‌ی شب قبل از آزمون شما نباشند.

دومی نرمش‌های کوتاه است که در هر روز فقط ۱۰ دقیقه از زمان شما را می‌گیرند و بهترین زمان اجرای آن‌ها‌، پس از بیدارشدن از خواب و زنگ‌های استراحت شما هستند.


اگر ورزش خاصی را به طور حرفه‌ای انجام می‌دهید، بهتر است امسال در مورد آن تصمیم خود را بگیرید و برای خود مشخص کنید که می‌خواهید بیش‌تر وقت و انرژی خود را به درس و یا به ورزش خود اختصاص دهید.

بدترین اتفاق آن است که بخواهید هر دو را با بهترین کیفیت انجام دهید.

دوستان من، شما انرژی و زمان محدودی در اختیار دارید، پس از خودتان انتظار‌های غیرمنطقی نداشته باشید.


در زنگ‌های تفریح خود، نرمش کنید.

عضلات خود را بکشید، سر و گردنتان را حرکت دهید و اجازه ندهید که ماهیچه‌های شما به مدت طولانی ثابت بمانند. کشش عضلات باعث بازگشت اکسیژن به ماهیچه‌ها و خروج مواد استفاده شده از آن‌ها می‌شود.

علاوه بر این نرمش‌ها، بهتر است بین زنگ‌های تفریح خود مدیتیشن نیز، انجام دهید. یکی از ساده‌ترین راه‌های آن که باعث افزایش تمرکز و توجه شما می‌شود، این است که ۳ دقیقه چشمان خود را ببندید و فقط به نفس کشیدن خود فکر کنید. البته تنفس را به طور ارادی و عمیق انجام دهید.


و در پایان اگر می‌خواهید از ورزش خود نتیجه بگیرید، لازم است برای آن برنامه‌ی ثابتی داشته باشید و آن را هر روز و به طور مداوم انجام دهید.

مقاله مطرح شده از کتاب همراه من است!

نظرات

ارسال نظر

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات